Spexalot

Woho! Igår var det spexmöte och det var SKIITKUUUL! Lekte massa dramatiska lekar och gjorde improvisations övningar. Skrattade som fan och det var så skönt att få spexa lite. Sist jag faktiskt höll på och uppträde och shit var när jag var i dramakurser på gymnasie. Att jag har varit så trög med att hålla på med sånt som jag faktiskt tycker är helt och fullt nödvändigt!

Imorgon är det audition för om man ska stå på scenen. Jag ber och hoppas att jag får nån roll! Annars får jag bara bita ihop och rikta ljuset i ögonen på folk :D Kommer ihåg hur kör auditionen för "Gloria", Dublins största gaykör, var. Kommer in i ett litet rum med en massa 40 åriga homsar och lilla jag. Jag var sist av alla och två snällisar som var med i kören pratade med mig. En av dom sa, "You're a Tenor, right?" "Yeah I think so..." "...Ooooh, we have a lot of Tenors :S, but good luck! do your best!". Så det var ju lite bittersweet peptalk :D. Kom inte med i slutändan, så det var bara att fortsätta sjunga Dolly Parton i lägenheten...

Anyway så har jag bestämt mig för att monologera denna,

ur Stardust (av Jane Goldman och Matthew Vaughn, från en novell av Neil Gaiman)

Du vet när jag sade att jag vet lite om kärlek? Det var inte sant. Jag vet mycket om kärlek. Jag har sett den, århundraden och århundraden av den, och det var bara därför jag kunde uthärda att titta ner på er värld. Alla krig... smärta, lögner, hat... Det fick mig att vilja se bort och aldrig titta ner igen. Men när jag ser hur människan älskar. Man kunde söka igenom hela universum från hörn till hörn utan att hitta något vackrare. Så, ja, jag vet att kärlek är villkorslös. Men jag vet också att den kan vara oförutsägbar, oväntad, okontrollerbar, oumbärlig, outhärdlig och underligt lätt att förväxla med avsky.

Sen så ska jag sminka mig och ha samma klänning som hon hade i filmen och då blir det jättebra! Just picture this!

Tycker faktiskt att jag skulle kunna likna på henne. Skulle fan inte var omöjligt. Mmmm jag vill ha Dragqueen fest! Men men, man kan inte få allt här i världen.
En kopp kaffe kan jag dock ta. Mest för att jag tycker om att vara uppe på natten och plåga mig själv. Har ju muffins så det räcker :)

Edit: Micron funkade inte... Så inget kaffe för mig :(

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad snygg bloggen blivit!

Och jag visste väl att det bodde en liten dragqueen i dig ;D

2009-09-09 @ 23:19:05
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Pam

Gah, måste skriva ner min monolog så jag kan sitta och plugga den på vagnen.. Borken micro? Noes good.

2009-09-10 @ 08:35:19
Postat av: Lynx

Haha, Robert DeNiro e ju värsta skön i Stardust också!! Stjärnan e sööt <3 D här blir nog bra d Robin! :D

2009-09-10 @ 15:27:58
URL: http://lynx-right-now.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback